lørdag 4. januar 2014

Lesegleder på løpende bånd


Her kommer et blogginnlegg som blir oppdatert hver gang jeg har lest ferdig en bok. Jeg er ingen racerleser, og lesingen går dessuten i rykk og napp, så det blir ikke noen veldig lang liste. Men det kan være morsomt for min egen del å holde oversikten.

Enkelte av bøkene blir omtalt i eget innlegg - i så fall linker bokens tittel til det aktuelle innlegget.
Tips meg gjerne om bøker du liker!
 
Februar 2015
Anne B. Ragde: "Jeg har et teppe i tusen farger"
Monika Peetz: "Syv dager med tirsdagsdamene"

Johan Theorin: "Sankta Psyko"

Januar 2015
Katarina Bivald: "Leserne i Broken Wheel anbefaler"
Helen Fielding: "Mad about the boy"
Helene Uri: "Rydde ut"

Desember 2014:
Agnes Ravatn: "Operasjon sjølvdisiplin"
Levi Henriksen: "Harpesang"

November 2014
Lise Gundersen: "Datter av Elvis"
Elizabeth Gilbert: "Alma Whittakers betydelige oppdagelser" 

Oktober 2014
Marco Malvaldi: "Det høyeste kortet"

September 2014
Jan-Philipp Sendker: "Kunsten å høre hjerteslag"
Natasa Dragnic: "Hver dag, hver time"

August 2014
John Green: "Hvem er du, Alaska?"
Jonas Jonasson: "Analfabeten som kunne lese"
Kristin Harmel: "Så lenge det er stjerner på himmelen"

Juli 2014
Liza Klaussmann: "Tigre i rødt vær" 
Lynne Bryant: "Alligatorvannet"

Alyson Richman: "Hele livet på en dag"
Adriana Trigiani: "En ny begynnelse"

Juni 2014
Katherine Webb: "Arven"
Beatriz Williams: "En lang, varm sommer"
Nicolai Houm: "De håpefulle"

Mai 2014
Hanne-Vibeke Holst: "Unnskyldningen"
Daniel Glattauer: "Den syvende bølgen"
Seré Prince Halverson: "Den andre siden av gleden"

April 2014
Mark Haddon: "Det røde huset"
Helle Helle: "Dette burde skrives i nåtid"
Natasha Solomons: "Fortellingen i fiolinen"

Mars 2014
Jens Smærup Sørensen: "Merkedager"
Torill Brekke: "En blå kjole fra Herr Hitler"
Shilpi Somaya Gowda: "Indias datter"

Februar 2014
Trisha Ashley: "The magic of Christmas"
Jojo Moyes: "Et helt halvt år"
Katherine Webb: "En sang fra fortiden"
Lori Lansens: "Livet tilbake"

Januar 2014
Helena Thorfinn: "Før flommen tar oss" 
Cecilie Enger: "Mors gaver" 
Roy Jacobsen: "De usynlige"
Grace McCleen: "I en annen verden"
Julie Orringer: "Den usynlige broen"


5 kommentarer:

  1. Flott med slike lister. Jeg har hatt det siden 2012, og skal og gjøre det i år. Sønnen har og funnet ut han skal gjøre det😄

    SvarSlett
  2. Det blir sikkert veldig motiverende å se at lista vokser utover året. Jeg har lyst til å lese litt mer i år, akkurat nå har jeg begynt på Rosens navn av Umberto Eco. Er litt sent ute, men da den var på sitt mest populære var jeg ikke født ennå, så da kunne jeg ikke kaste meg på bølgen ;)

    SvarSlett
  3. Jeg liker lesetips! Prøver å ha det på bloggen, men nå er det jammen lenge siden sist! Har lest "Mors gaver" i jula, nydelig bok! Og dikt av Jon Fosse, "Stein til stein", vakkert!

    SvarSlett
  4. Før flommen tar oss har jeg også lest, liket boka veldig godt! Er akkurat ferdig med Analfabeten som kunne regne, - en underholdende bok!

    SvarSlett
  5. Det er kjekt å skrive ned det en leser, og se hvilke forfattere en får "filla" på. Har skrevet det jeg les
    T siden 1995., og det er jeg glad for. Noen ganger er jeg usikker på om jeg har lest en bok, og da er det jo bare å sjekke, men ser det er blitt mindre lesing etter at jeg oppdaget bloggverden. Lurer på hvorfor ... Ha en fin helg 😊

    SvarSlett